Divadlo Na zábradlí
Obrázek

Podivuhodný případ pana Holmese DJ / A.C.Doyle

PREMIÉRY 
5. a 6. října 2018

OBSAZENÍ

Sherlock Holmes: Honza Hájek 
Dr. John Watson: Miloslav König
Violeta Hunterová: Johana Matoušková
Jephro Rucastle: Jakub Žáček
Nadjib: Ivan Lupták
Smuggler: Jiří Černý
Miriam Rucastlová: Petra Bučková
Alice Rucastlová: Johana Matoušková
Mary Watsonová: Barbora Bočková
Inspektor Lestrade: Petr Čtvrtníček
Mary Tollerová: Magdalená Sidonová

INSCENAČNÍ TÝM

Režie, scéna: David Jařab
Dramaturgie: Lucie Ferenzová
Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková
Hudba: Jakub Kudlač

Kriminální obsese dvou solitérů z dob, kdy černoši, Indové, Poláci, feťáci, buzny, ženy i děti ještě znali své místo. Viktoriánská rapsodie o touze přiblížit se zločinu tak blízko, že člověk, totiž muž, prostě nemůže zůstat úplně bez skvrn na své běloskvoucí košili a kožených rukavicích. Nesmělé krůčky v nové éře ukájení mozkem.

 

 

Reprízy

Omlouváme se, repríza této inscenace není na nejbližší dobu plánována.
Pro aktuální termíny našich představení navštivte sekci program.

Dobří chlapci

Dobří chlapci David Jařab

PREMIÉRY
8. a 9. června 2018

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
85 minut bez přestávky 

 

Hrají

Šéf: Jiří Vyorálek
Biskup: Jakub Žáček
Politik: Miloslav König
Podnikatel: Ivan Lupták
Anna: Johana Matoušková
Marie: Petra Bučková

 

Inscenační tým

Scénář, scéna a režie: David Jařab
Dramaturgie: Petr Štědroň
Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková
Hudba: Jakub Kudláč

Doba je zlá, doba je zlá. Že se slušný člověk nemůže projít beze zbraně jen tak po ulici, to jsme si už zvykli. Ale že nesmí už ani do kostela? Že se už ani nebude moci modlit ke svému Bohu, protože mu to jednoduše zakážou? To je apokalypsa. Jediná šance je návrat k úctě a respektu. My všichni jsme přece jedna rodina. Plaveme spolu. Bez ohledu na to, jestli jsme zdraví nebo třeba máme na nohou plíseň. Jsou jen Oni a My. Dvě organizace, dvě tradice, dvě armády a jedna víra.

Reprízy

Omlouváme se, repríza této inscenace není na nejbližší dobu plánována.
Pro aktuální termíny našich představení navštivte sekci program.

Dánská občanská válka 2018–24

Dánská občanská válka 2018–24 Kaspar C. Nielsen, Kristýna Kosová, Adam Svozil

PREMIÉRA
15. prosince 2017

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
140 minut s přestávkou

„Až lidstvo vymře, tak se nic nestane.“

Obsazení

Mluvčí E / Autor knihy: Jiří Černý
Mluvčí F / Voják: Honza Hájek
Mluvčí D / Ošetřovatel / Pes Geoff: Petr Jeništa
Mluvčí C / Paní, co pamatuje Havla / Personál: Dita Kaplanová
Mluvčí A/ Henry: Miloslav König
Mluvčí B / Leonora: Johana Matoušková
Mluvčí G / Reportérka / Pes Čau Čau: Magdaléna Sidonová 

Inscenační tým

Režie a dramaturgie: Adam Svozil, Kristýna Kosová
Scénografie: Petr Vítek
Kostýmy: Ján Tereba

Muž přemýšlí o příčinách nebývale krvavého konfliktu, který nelítostně rozdělil společnost, a i po stovkách let od událostí se mu jistá jeho rozhodnutí navrací v nejhorších nočních můrách. Rozhodnutí, která během války učinil, a kterých snad i lituje, třeba těch o své životní lásce, už nelze vzít zpět, ale co už se dá dělat? Scénář na motivy sci-fi románu předního představitele současné dánské literatury Kaspara C. Nielsena kombinuje úvahy o společensko-politických tendencích s fantaskními historkami tragikomického charakteru, balancuje na hranici absurdity, surreálna a kruté ironie.

mansson

Reprízy

Omlouváme se, repríza této inscenace není na nejbližší dobu plánována.
Pro aktuální termíny našich představení navštivte sekci program.

,,Prožitek ze skvěle zrežírovaného představení je umocněn vynikajícími hereckými výkony." 90 %
Radek Karkovský, Informuji.cz, 18. 12. 2017

,,Divadlo Na zábradlí připravilo představení, které reaguje na tuzemskou kocovinu a varovné kroky naší povolební politické reprezentace." 80 %
Saša Hrbotický, Aktuálně.cz, 18. 12. 2017

,,Autory divadelního díla, jež vnímáme během představení, je autorsko-dramaturgicko-režijní dvojice z nastupující divadelní generace: Kristýna Kosová a Adam Svozil. Nejsou divadelní veřejnosti neznámí, v roce 2015 například získali za představení ve školním divadle Disk divadelní fakulty AMU Cenu Marka Ravenhilla za nejlepší inscenaci současné původní hry."
Jan Císař, Lidové noviny, 21. 12. 2017

,,Tvůrci se od románu odrazili k vlastnímu, svébytnému tvaru. Hned úvodní scénu pojali jako debatní kroužek nad Nielsenovou knihou, kterou mezi diváky nechá kolovat moderující postava autora v podání Jiřího Černého."
Ester Žantovská, Hospodářské noviny, 18. 12. 2017

Mýcení

Mýcení Thomas Bernhard

PREMIÉRA
16. března 2018

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
110 minut bez přestávky

Obsazení

Auersberger: Jakub Žáček
Auersbergerová: Magdaléna Sidonová
Thomas: Honza Hájek 
Joana: Johana Matoušková 
Billrothová: Jana Plodková
John: Václav Vašák
Schrekerová: Dita Kaplanová
Herec: Petr Jeništa 

Inscenační tým

Režie: Jan Mikulášek
Překlad: Marek Nekula
Dramatizace:
Dora Viceníková, Jan Mikulášek
Dramaturgie:  Dora Viceníková, Petr Štědroň
Scéna a kostýmy: Marek Cpin

Malý pokojíček napěchovaný obrazy a hosty se stává dusivě sevřeným dějištěm umělecké večeře, s jejímž začátkem se stále čeká na herce Národního divadla. Ze slavnostního setkání se stane hluboká, ironická i jízlivě zábavná sonda do života lepší společnosti. Přesné režijní vedení, herecká souhra a nápaditá scénografie přelévají divácké emoce od smíchu k pláči, od humoru a nadsázky k beznadějné zprávě o nás samých.

Kmotrami inscenace jsou Lenka Střeláková a Valerie Muliar.

Reprízy

Omlouváme se, repríza této inscenace není na nejbližší dobu plánována.
Pro aktuální termíny našich představení navštivte sekci program.

SUKCES MĚSÍCE - Divadelní noviny, č. 7/2018

„… A nezbývá už příliš prostoru napsat cokoli smysluplného o hercích. Snad jen v krátkosti, protože to považuji za nezbytné: po většinu klidný a ztišený projev cynismu Jana Hájka (Thomas) je fascinující, dojemný ve své malosti (a to opravdu není jen fráze náhodně vybraná) je samožerný herec Národního divadla Petra Jeništy, Jakub Žáček a Magdalena Sidonová jako hostitelé Auersbergerovi bez nadsázky ztělesňují směšný snobismus. A především – Joana Johany Matouškové je přítomná pouze skrze tělo, které by se už mělo rozkládat v rakvi. Fyzický projev i pochroumaný tanec a pantomima jsou v podání Matouškové brilantní.“
Lenka Dombrovská, Divadelní noviny č. 17, 3. 4. 2018

„… A celá ta sestava Mýcení, do jednoho (…) hraje vyladěně, každý a každá z nich si našel a našla svoji polohu, kterou drží a slouží jí. Esteticky a řekněme řemeslně je tady vše v pořádku, má to styl a řád. Můžeme se kochat, můžeme se smát, můžeme ocenit říznost humoru a může na nás dolehnout smutek z těch vyhaslých existencí, které se samy před sebou producírují a myslí si o sobě, že tvoří dějiny umění, přitom jsou už pouhými karikaturami vpravdě tvořivých lidí.(…)“.
Josef Chuchma, ART ZÓNA, 17. 4. 2018

„… Ansámblu jednoznačně dominují představitelé manželů Auersbergerových, Jakub Žáček a Magdaléna Sidonová. Ti věrohodně ztvární právě ten typ lidí, jejichž životní styl Bernhard v díle kritizuje. Žijí jen ze zašlé slávy a někdejších úspěchů a věří, že jejich život je naplněný. Avšak ve skutečnosti jsou stiženi nudou a očividně – slovy Oscara Wilda – znají cenu všeho, ale hodnotu ničeho. Velkým přínosem je taktéž „přítomnost“ zesnulé Joany (Johana Matoušková)…“
Radek Karkovský, Informuji.cz, 20. 3. 2018

„… Mýcení bere dech scénografií Marka Cpina i hereckým výkonem Honzy Hájka. Obraznost se v této inscenaci zdá být důležitější než mluvené slovo, čímž dvojice Viceníková–Mikulášek navazuje na stylem podobné inscenace Požitkáři a Posedlost. Za mě tento styl charakterizuje tvorbu Divadla Na zábradlí a jsem ráda, že se k němu tvůrci v této premiéře vrací….“
Soňa Hanuščová, Magazín Kulturio, 30. 3. 2018

„… Ocenit je nutno – vedle již zmiňované scénografie nebo dobře zvolené hudby – především nadprůměrné výkony herců, kteří si poradili s nelehkým textem i náročností pohybu na malé ploše, což platí zejména pro představitele (původně bezejmenného) hlavního hrdiny a vypravěče románového příběhu Thomase (Honza Hájek) a pro Jakuba Žáčka s Magdalénou Sidonovou, kteří ztvárnili pana a paní Auersbergerovy. Mikuláškova inscenace nepostrádá humor, opírající se někdy o komičnost postav, ani tvůrčí invenci, byť některé použité prostředky se mohou jevit trochu nadbytečnými (práce s videem, maska) nebo lacinými (nahota). Uznání zasluhuje i úsilí vynaložené tvůrci na uchování autorova specifického jazyka, který pracuje s opakováním, variováním či gradací a skrze změnu perspektivy usiluje o postižení dalších souvislostí a nových tónů v již mnohokrát vylíčeném a řečeném. …“
Petr Nagy, Literární novíny, 26. 4. 2018

„… Abych ale nebyl nespravedlivý, raději ještě jednou zopakuji to, čím jsem začal: je to celé velmi dobře zahrané a nefalšovaně zábavné. Pokud se budeme na Mýcení dívat jako na jedovatě ironickou komedii typů, patří k tomu nejpovedenějšímu, co je v současné divadelní Praze k vidění.“
Vladimír Mikulka, NADIVADLO.cz, 22. 3. 2018

 

AnderSen

AnderSen aneb Fantazie mě přivede do blázince Hans Christian Andersen a kolektiv

PREMIÉRY
2. a 3. června 2017

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
90 minut bez přestávky

Obsazení

Dívka s mušlí: Dita Kaplanová
Božena Němcová: Magdaléna Sidonová
Tanečnice: Jana Plodková
Sněhová královna: Anežka Kubátová
Císař: Petr Čtvrtníček
Kaj: Miloslav König
Cínový vojáček: Ivan Lupták
Andersen: Jiří Černý

Inscenační tým

Režie: Jan Mikulášek
Dramaturgie: Petr Štědroň a Dora Viceníková
Scéna a kostýmy: Marek Cpin
Hudba: Miloslav König
Light design: Jan Jungvirt

Fantazie na motivy Andersenových pohádek a dětských nočních můr. Pohádkový svět, ve kterém si víla vezme život, opuštěné děvčátko umrzne na chodníku, cínový vojáček s jednou nohou se rozpustí, a další jímavé příběhy se smutnými konci se proplétají s autentickými vzpomínkami herců. Svobodné parafráze Andersena dávají modelovým příběhům konkrétní, reálné obrysy, přibližují je našim zkušenostem, našemu světu. Dětství jako kombinace Andersenových hororů, strachů ze tmy pod postelí i hádek rodičů.

Představení není vhodné pro děti.

Reprízy

Omlouváme se, repríza této inscenace není na nejbližší dobu plánována.
Pro aktuální termíny našich představení navštivte sekci program.


,,AnderSen osloví alternativněji laděné publikum, jež dokáže přistupovat k dění na scéně podobně jako třeba k četbě poezie. Pak se mu otevře okno do režisérovy duše naplněné andersenovským smutkem a zoufalým smíchem, úzkostí a strachem z lidské krutosti."
 80 %
Saša Hrbotický, Aktuálně.cz, 5. 6. 2017

,,Výstupy či obrazy, které často působí víc výtvarně než divadelně, nejsou jen dílem režiséra a herců, zásadně je poznamenala představivost výtvarníka Marka Cpina. Bez jeho jemného smyslu pro eleganci, humor, styl a přesně charakterizující tvarový detail si tvorbu dnešního Zábradlí nelze ani představit."
Marie Reslová, iHNED.cz, 5. 6. 2017

,,Velmi náročná inscenace, která naprosto geniálním způsobem propojuje Andersenovy pohádky s poněkud traumatickými zážitky z dětství jednotlivých herců klasickou metodou kolektivní improvizace." 80 %
Anežka Hrebiková, i-divadlo.cz, 6. 6. 2017