Divadlo Na zábradlí
Jan Frič

Jan Frič

Studoval obor režie činoherního divadla na pražské DAMU, jeho specifický rukopis se opírá především o bizarní čtení textů, zviditelňování skrytého a potlačeného. Pravidelně spolupracuje s Divadlem Na zábradlí, s Klicperovým divadlem, se společností Masopust nebo s A studiem Rubín.

„Jan Frič je pozoruhodný režisér, který si – na půdorysu klasických (Tartuffe a Orestek v Divadle Na zábradlí) i současných (Kokkola v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, Polonéza Ogińského v Divadle Na zábradlí) textů - staví svoje vlastní pestrobarevné zámky. Nejsou to jen samoúčelné hrátky. Vlastně společně vytvářejí svébytný vesmír, v němž se poznávají ve všem nevkusu a užívání pop-kulturních odkazů zážitky těch, kdo trávili dětství a dospívání v devadesátých letech. S jistou nadsázkou, protože se celé věci věnuje důsledně a vytrvale (do čehož nakonec zapadají i (spolu)autorské projekty, v nichž je možná režijně nejukázněnější – tedy zatím třídílný cyklus diskokabaretů House of Love a rozmarný životopis Jaroslava Haška Kabaret Hašek z pera Miloše Orsona Štědroně v A studiu Rubín), by se dal prohlásit za jediného generačního režiséra nastupující, resp. již nastoupivší divadelní generace,“ napsal Vojtěch Varyš.

Jeho inscenace Velvet Havel v Divadle Na zábradlí získala veškerá ocenění v rámci Cen divadelní kritiky roku 2014. Nejnověji nastudoval pro DNz inscenaci Óm jako Oblomov s Jiřím Vyorálkem v hlavní roli.


Na repertoáru

Óm jako Oblomov - režie (Ivan Alexandrovič Gončarov, Martin Františák, rež. Jan Frič, 2016)
Velvet Havel - režie (M. O. Štědroň, rež. Jan Frič, 2014)

Po derniéře

Višňový sad - režie (Anton Pavlovič Čechov, rež. Jan Frič, 2013)
Orestek - režie (Eurípidés, rež. Jan Frič, 2011)
Tartuffe Games - režie (Moliére a kol., rež. Jan Frič, 2009)
Polonéza Oginského - režie (Nikolaj Koljada, rež. Jan Frič, 2008)