Program
Malý pokojíček napěchovaný obrazy a hosty se stává sevřeným dějištěm umělecké večeře, s jejímž začátkem se čeká na herce Národního divadla. Ze slavnostního setkání se stane hluboká i jízlivě zábavná sonda do života lepší společnosti.
Dialog skrze dopisy, které si během šesti měsíců vyměňoval populární nihilista Michel Houellebecq s kaviárovým levičákem, filozofem Bernardem-Henri Lévym, obsahuje témata hluboce filozofická i lidsky přízemní.
V blíže neurčitém bytě se potkávají Bergmanovy hlubokomyslné, zachmuřené a osudem zkoušené postavy, aby vznikla nová spojení a nové významy. S každým nájemníkem přichází i nový příběh – střídají se zde tváře, osudy, příběhy i nálady.
Inscenace vychází z povídek Rosy Liksom, pro které je příznačný černý humor a astronomický nadhled nad zamotanými osudy hlavních postav. Autorská koláž s výraznou hudební složkou zastoupenou živou kapelou složenou z herců a zaměstnanců Divadla Na zábradlí.
Malý pokojíček napěchovaný obrazy a hosty se stává sevřeným dějištěm umělecké večeře, s jejímž začátkem se čeká na herce Národního divadla. Ze slavnostního setkání se stane hluboká i jízlivě zábavná sonda do života lepší společnosti.
Čechovova ikonická hra rozvíjí téma neopětované lásky a milostného konfliktu i umělecký spor mezi mladou, nadějnou, experimentující generací a tou stárnoucí, legendární. Navzdory stáří hry jde o stále pulsující text, který v režii Jiřího Havelky ožívá ve výrazném výtvarném pojetí scénografa Dády Němečka.
Čechovova ikonická hra rozvíjí téma neopětované lásky a milostného konfliktu i umělecký spor mezi mladou, nadějnou, experimentující generací a tou stárnoucí, legendární. Navzdory stáří hry jde o stále pulsující text, který v režii Jiřího Havelky ožívá ve výrazném výtvarném pojetí scénografa Dády Němečka.
Zlo se nerodí v temném kotli, ale vyrůstá z neochoty přiznat sobě i okolí to, co nás uspokojuje. A tam, kde nemůže být ukojena touha po štěstí, nastupuje touha po moci.